Kako je umetnost pomembna. In kako pomeni. XI del.2024

03.12.2024, 18.00, Projektni prostor DUM, Kolodvorska 6, Ljubljana
Tehching Hsieh
One Year Performance, 1980–1981(Time Clock Piece)

V središču tretjega letošnjega pogovora, med teatrologom in pubicistom Rokom Vevarjem in kustosom Tevžem Logarjem, bo kultno umetniško delo One Year Performance, priznanega tajvanskega umetnika Tehching Hsieha.


Tehching Hsieh, One Year Performance 1980-1981. Performance, New York. Still images from 16mm film. © Tehching Hsieh

Tehching Hsieh se je rodil leta 1950 v mestu Nan-Chou na Tajvanu. Leta 1967 je opustil srednjo šolo in se začel ukvarjati s slikarstvom. Po končanem obveznem služenju vojaškega roka (1970-1973) je imel Hsieh prvo samostojno razstavo v galeriji ameriškega tiskovnega urada na Tajvanu. Kmalu zatem je Hsieh prenehal slikati in se pričel ukvarjati s performansom. Hsieh se je izšolal za mornarja, kar je izkoristil kot sredstvo za vstop v Združene države Amerike. Leta 1974 je prispel v majhno pristanišče blizu Filadelfije in štirinajst let bil nezakoniti priseljenec v ZDA, dokler ni leta 1988 prejel amnestije.

Od konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja je Hsieh v svojem studiu v New Yorku in zunaj njega izvedel pet enoletnih performansov in „trinajstletni načrt“. Z dolgotrajnimi enoletnimi performansi, s katerimi je Hsieh sočasno ustvarjal umetnost in življenje, je dosegel enega najbolj radikalnih pristopov v sodobni umetnosti. S prvimi štirimi enoletnimi performansi je Hsieh postal redno ime newyorške umetniške scene, z zadnjima dvema deloma, s katerimi se je namerno umaknil iz sveta umetnosti, pa je dal ton trajni nevidnosti umetnika.

Od novega tisočletja je Hsieh, osvobojen omejitve, da trinajst let ni razstavljal svojih del, razstavljal v Severni in Južni Ameriki, Aziji in Evropi. Njegove nedavne razstave Doing Time je predstavil tajvanski paviljon na 57. beneškem umetnostnem bienalu leta 2017, One Year Performance 1980-1981 je bila v letih 2017-2018 na ogled v londonski Tate Modern ter v newyorških muzejih MoMa in Guggenheim Museum.

Soorganizator projekta :
Igor Zabel Association for Culture and Theory
Projekt podpirajo: Mestna občina Ljubljana Oddelek za Kulturo