Jaka Babnik: Prostorska predvidljivost #1

15. 11. 2024, 19.00

Projektni prostor DUM
[Kolodvorska 6, Ljubljana]
Razstava bo na ogled še 16. in 17. 11. 2024, od 17. do 20. ure.


Razstava Prostorska predvidljivost predstavlja novo delo Jake Babnika, ki odpira diskurz o dojemanju posredovane podobe in o kompleksnem odnosu med prostorom in (njegovo) podobo. S tem nadaljuje poglobljeno obravnavanje ontologije fotografije, tokrat zlasti s stališča fotografske kompozicije, ki je v vsakdanjem življenju pogosto namenjena temu, da pritegne, ugaja in prepriča. Z minimalno intervencijo v prostor raziskuje transformativna orodja in nepisana merila, ki uokvirjajo in določajo potencialno fotografijo, zato na pričujoči razstavi ne predstavlja fotografij, ampak izseke prostora, ki bi lahko postali idealne fotografske kompozicije.

Namesto, da bi prostor fotografiral in ga prenesel v dvodimenzionalno podobo, ga fizično uokviri na način, da označi kompozicijo, ki bi na fotografiji najboljše delovala. S tem predvsem kaže na družbeno in kulturno pogojenost pogleda in vizualnih kodov. Ker se v svoji profesionalni praksi Babnik često ukvarja z dokumentiranjem razstav in razstavnih prostorov, ki zahtevajo vnaprej predpisane poglede in kompozicije, da bi delovali prepričljivo in učinkovito, se posledično sprašuje tudi o mehanizmih, ki vzpostavljajo konvencije in določeno podobo zaradi družbenih okoliščin in kulturnih kodov označijo kot dobro, učinkovito in privlačno. S tem ponovno vzpostavlja diskurz o ontologiji fotografije in vizualne kulture ter se sprašuje o znanjih, izkušnjah, privzgojeni estetiki, simbolih in spominih, ki determinirajo posameznika in njegov ali njen način dojemanja podob. Pri tem se zaveda, da se tudi sam – pa naj se še tako trudi – ne more izvzeti iz priučenega kulturnega koda, ki globoko zaznamuje njegovo umetniško in poklicno delovanje.

Jaka Babnik (1979) je diplomiral iz sociologije in zgodovine na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Od leta 1996 deluje kot samostojni umetnik, fotograf, založnik in filmar. Uveljavil se je z odmevnimi razstavnimi in knjižnimi projekti kot so so We Are Dogs! (2009), Jebodrom (2014), Holy Land (2016-2017), Why So Serious? (2016-2017), Heroji mojega časa (2017), Top lokacija (2017), Pigmalion (2019), Time Levelling (2020), Fotografija je simbolična (2020), Vaje v slogu (2021), Moving Pictures (2024) in Bitno je šta vaše oči vide (2024). Od leta 2012 skupaj z Boštjanom Pavletičem vodi neodvisno založbo Rostfrei Publishing. Živi in deluje v Ljubljani.

Producenta razstave:
Zavod Sektor in DUM Društvo umetnikov