Kako je umetnost pomembna. In kako pomeni. X del.2024
26.09.2024, 18.00, Projektni prostor DUM, Kolodvorska 6, Ljubljana
Ryan Gander
Cork Association S ‘And I went to see Maud but I was so shocked.’, 2006
V središču drugega letošnjega pogovora, med umetnico Alenko Pirman in kustosom Tevžem Logarjem, bo umetniško delo Cork Association S’And I went to see Maud but I was so shocked (2006), svetovno priznanega britanskega umetnika Ryana Ganderja. Pogovor bo brez dvoma edinstven dogodek, saj gre za prvo predstavitev Ryana Ganderja in njegovega umetniškega dela v slovenskem prostoru.
Ryan Gander
Cork Association S ‘And I went to see Maud but I was so shocked, 2006
sun bleached cork panels, MDF and acrylic 120 x 120cm.
Serija dogodkov Kako je umetnost pomembna. In kako pomeni. bo znotraj hibridnih oblik vizualnega, performativnega in medijskega polja temeljila na predstavitvah izstopajočih umetniških del, spremljanih s pogovori, razpravami, analizami, predavanji – v svoji posebni obliki, ki združuje: 1 prostor – 1 umetniško delo – 1 pogovorni večer.
V letu 2024 smo za krovni motiv serije izbrali pojem “izginotje” (disappearance)
Ryan Gander si je pridobil mednarodni ugled z umetniškimi deli, ki se udejanjajo v različnih oblikah – od kiparstva do filma, pisanja, grafičnega oblikovanja, instalacije in performansa. S pomočjo asociativnih miselnih procesov, ki povezujejo vsakdanje in ezoterično, spregledano in običajno, Ganderjevo delo vključuje preizpraševanje jezika in znanja ter ponovno izumljanje načinov pojavljanja in ustvarjanja umetniškega dela. Njegova dela lahko včasih spominjajo na sestavljanko ali na mrežo z več povezavami in fragmenti vgrajene zgodbe. V tej luči je potrebno razumeti tudi izbrano delo Cork Association S ‘And I went to see Maud but I was so shocked, v katerem z vizualizacijo reinterpretacije tehnike kolaža ustvarja nove pomene in oblikuje izkušnjo, ki se se nahaja v prostoru med prisotnostjo in odsotnostjo umetniškega objekta.
Ryan Gander (rojen leta 1976, Chester, Združeno kraljestvo) živi in dela v Suffolku in Londonu. Študiral je na Univerzi Manchester Metropolitan, Združeno kraljestvo, na Rijksakademie van Beeldende Kunsten, Amsterdam, Nizozemska in na Jan van Eyck Akademie, Maastricht, Nizozemska. Med njegovimi pomembnejšimi projekti so Liverpoolski bienale, Združeno kraljestvo; Sydneyjski bienale, Sydney, Avstralija; British Art Show 8, Leeds, Združeno kraljestvo; Performa 15, New York, NY, ZDA; Panorama, High Line, New York, ZDA; Imagineering, Okayama Castle, Okayama, Japonska; „The artists have the keys“, 2 Willow Road, London, Združeno kraljestvo; Unlimited, Art Basel, Basel, Švica; Parcours, Art Basel, Basel, Švica; Esperluette, Palais de Tokyo, Pariz, Francija; dOCUMENTA (13), Kassel, Nemčija; ‘Locked Room Scenario’, po naročilu Artangel, London, Združeno kraljestvo; ILLUMInations na 54. mednarodni razstavi umetnosti na Beneškem bienalu, Benetke, Italija; ‘Intervals’ na Solomon R. Guggenheima, New York, NY, ZDA; in „The Happy Prince“, Public Art Fund, Doris C. Freedman Plaza, Central Park, New York, NY,
Delo bo v Projektnem prostoru DUM na ogled po dogovoru (mail: dum@dum-club.si), do 2 oktobra
Vstop je prost
Soorganizator projekta :
Igor Zabel Association for Culture and Theory
Projekt podpirajo: Mestna občina Ljubljana Oddelek za Kulturo